ניהול קהילות בעולם דיגיטלי משתנה
מובילי קהילות – מעצבים את המחר
בעידן בו השילוב בין הדיגיטל לפיזי הוא תנאי בסיסי, ניהול והנחיית קהילות הפך למקצוע מבוקש ומשפיע בארגונים, עסקים וחברות. מנהלי קהילות הם אלו המחברים בין אנשים, יוצרים ערך משותף ומאפשרים ומקדמים תקשורת אפקטיבית במרחבים היברידיים.
קורס ייחודי זה, בהובלת מומחים מובילים בתחום, מעניק לכם את התפיסות, הכלים, התיאוריות והפרקטיקות המתקדמות ביותר, יחד עם התנסות ביצירה של תוכן דיגיטלי כולל סטוריטלינג בוידיאו ושימוש בכלי AI ליצירת תוכן איכותי. סל כלים אלו יאפשרו לכן להוביל ולנהל קהילות בצורה אפקטיבית.
למה דווקא עכשיו?
- עולם העבודה משתנה: ארגונים מחפשים מובילים שיודעים לייצר חיבורים משמעותיים
- בעידן של בינה מלאכותית, אוטומציה ועבודה היברידית – חוקי המשחק מוגדרים מחדש.
- ביקוש גובר: עלייה של 70% בדרישה למנהלי קהילות בארגונים ועסקים בשנתיים האחרונות
- מיומנות רב-תחומית: ניהול קהילה מפתח יכולות מנהיגות השתתפותית, יכולות עבודה עם כלים דיגיטליים יצירתיות שנעה בין המימד האנושי לטכני וטכנולוגי.
למה כדאי להצטרף לתוכנית?
- תעודה מטעם, היחידה לפיתוח מקצועי באוניברסיטת בר-אילן
- רישות מקצועי עם עמיתים מובילים מתחומים מגוונים
- ליווי אישי בפיתוח הקהילה שלכם לאורך הקורס
- כלים יישומיים שניתן להטמיע מיד בשטח
- התנסות פרקטית ביצירת סרטוני וידיאו ותוכן
מטרת התוכנית
- מטרת התוכנית היא להכשיר אתכם, העוסקים בעולמות משאבי אנוש, ארגון, החינוך, טיפול והקהילה, לעבודה בעולם אשר משלב בין הפיזי לדיגיטלי-וירטואלי
- לסייע לכם לייצר סביבת עבודה היברידית בה אתם מובילי קהילות מקצועיים יותר
- להעניק לכם תפיסות, ידע וכלים פרקטיים להנחיה כדי שאתם תוכלו להוביל את הקהילות שלכם
- לעודד אתכם לבנות קהילות שיביאו ערך לחברי הקהילה ויצרו מוניטין דיגיטלי חיובי.
למי מיועדת התוכנית?
- מנהלי משאבי אנוש ופיתוח ארגוני
- מובילי תקשורת פנים-ארגונית, חדשנות ודיגיטל וקהילות בארגונים
- מנהלים בעמותות וארגונים חברתיים המובילים עובדים, פעילים ומתנדבים.
- יזמים ובעלי עסקים המעוניינים לפתח ולשפר את העסק והשירותים שלהם.
- אנשי תוכן ושיווק המעוניינים להרחיב את מעגל ההשפעה שלהם.
מבין הנושאים
- עולם הקהילות – תפיסות, מודלים ומתודולוגיות
- תפקיד מוביל הקהילה
- בניית תוכנית אסטרטגית לקהילה
- טכניקות מתקדמות ליצירת תוכן מעורר השראה באמצעות כלי AI
- פיתוח אסטרטגיית תוכן קהילתית אפקטיבית
- התנסות פרקטית ב – Storytelling יצירת סרטוני וידיאו ו- Reels
- כלים ופלטפורמות דיגיטליים מתקדמים ליצירת תוכן, ניהול מרחבים דיגיטליים (Facebook, WIX Teams, Canva ועוד)
- מודלים עסקיים לפיתוח קהילות בנות-קיימא
- מדידת הצלחה ויצירת ערך בקהילות
שני מסלולי התמחות ייחודיים:
- מסלול ליזמים וארגונים חברתיים בהנחיית רעי דישון, מומחה בפיתוח קהילות חברתיות
- מסלול לארגונים בהנחיית גלית גנאור, מומחית בהובלת קהילות ארגוניות ופיתוח מקצועי
- התוכנית כוללת שני מסלולים: מסלול ליזמים וארגונים חברתיים, מסלול לארגונים
דרכי הוראה
התוכנית משלבת מודלים וגישות תיאורטיות בשילוב שלל דוגמאות יחד עם התנסות פרקטית ותרגילים לחיבור בין התיאוריה לפרקטיקה. במהלך התוכנית המשתתפים יעבדו על הפרויקטים והקהילה שלהם החל ממיפוי צרכים, יצירת תכנים ומדיה ועד לתהליכי עבודה מורכבים, גיבוש צוות מוביל, והפקות עבור הקהילה שלהם.
תרגול היא הדרך הטובה ביותר להטמיע את הנושאים הנלמדים ולכן בכל מפגש יוקדש זמן לתרגול במגוון שיטות. התוכנית משלבת עבודה אישית יחד עם עבודה קבוצתית וצוותית.
הלמידה בקורס תערך באופן היברידית – במסגרתו יהיו מפגשים פיזיים ומפגשים מרחוק לסירוגין אחת לשבועיים יערך מפגש פרונטלי.
ארבעה מפגשים פיזיים ושאר המפגשים מקוונים.
בסוף התוכנית כל אחד יציג עבודה מסכמת של הפרויקט/ הקהילה שלו.
תנאי קבלה
- בעל/ת תואר אקדמי – או אישור של ועדת חריגים
- ראיון אישי עם מובילי התוכנית
- הובלה של קהילה כיום / תפקיד רלוונטי בארגון או כוונה להקים קהילה בזמן הקרוב
דרישות הקורס
- ראיון אישי
- השתתפות פעילה ונכונות להתנסות מעשית
- מצלמות פתוחות במפגשים דיגטליים
- שבוע של התנסות יומית ביצירת סרטונים של דקה
- הגשת עבודת אמצע
- הגשת פרויקט מסכם
מתכונת הקורס
- 15 מפגשים שבועיים של 4 שעות אקדמיות
- שלושה מפגשים פיזיים בקמפוס אוניברסיטת בר-אילן וסיור שטח בתל אביב
- 3 מפגשים וירטואליים בחודש – למידה מעשית בסביבה דיגיטלית
- ליווי אישי בשילוב התנסויות מעשית
תעודה
לעומדים בדרישות התוכנית תוענק תעודה תכנית למובילי קהילות דיגיטליות מטעם Social Knowledge היחידה לפיתוח מקצועי, אוניברסיטת בר אילן
מרצים
גלית גנאור M.A
תואר שני סוציולוגיה ארגונית אוניברסיטת חיפה, בוגרת לימודי תעודה בהנחיית קבוצות מטעם אוניברסיטת בר אילן.
מייסדת Social Knowledge יועצת אסטרטגית בכירה. גלית, מומחית מובילה בתחום קהילות, ניהול הידע, למידה, רשתות חברתיות, וחוכמת ההמונים בארגונים, בעלת ניסיון של למעלה מ 15 שנה כמובילת פעילות עסקית-טכנולוגית, בארגונים גדולים ובינלאומיים, מומחית בניהול והקמה של תהליכי תומכי ידע ארגוני ומינוף ידע עובדים לשיפור ביצועים עסקיים. לגלית ניסיון, בין השאר, בארגונים הבאים : תגלית, החברה למתנסים, בינ"ה, אורבוטק, צ'ק פוינט, מלנוקס, ועוד
רעי דישון
אקדמאי מתחום עיצוב תעשייתי ב- HIT.
מייסד CommAgain – הנחיית חדשנות חברתית ופיתוח קהילות וארגונים. בעל תואר בעיצוב עם התמחות בחברה וסביבה (H.I.T) . בעל ניסיון רב בהקמת ופיתוח קהילות (הפורום המקצועי למובילי קהילות וארגונים, "אמנים ישראלים – קהילה מקצועית לאמנים פלסטיים"), עמית קהילת ROI מייסודה של קרן שוסטרמן,אחד הנציגים של Burning Man בישראל ויוצר-חבר לעמותות מידברן ומקום לאמנות בקרית המלאכה.
גל שחף
מעצב, איש קריאייטיב, ממתג, ומתכנן חוויית משתמש (UX).בעלים של סטודיו Sleepwalkers. מומחה לתקשורת ויזואלית ויצירת תוכן וידאו. סטוריטלינג זה מה שאני עושה במקצוע שלי. אני מספר על מוצרים, על שירותים, על חברות, על אנשים. כי סיפור היא הדרך הטובה, היעילה והחוויתית ביותר להעברת מסר. אני מנחה אתגרי סטוריטלינג, ונהנה עוד יותר לשווק את אותם. השיווק נותן לי הזדמנות לספר סיפורים. בין לקוחות הסטודיו שלי: אל על, הכשרת הישוב, טבע, מוטורולה, קופ״ח מאוחדת, בריטניקה, אוניברסיטת ת״א, קרן יד הנדיב, Innoviz, הראל חברה לביטוח ועוד.
התכנית מתקיימת בשיתוף עם גלית גנאור,
לפרטים והרשמה ניתן למלא את טופס המתעניין המופיע מטה או ליצור קשר:
החלפתי מספר – 054-4214585
מצ"ב קישור לאתר –
https://socialknowledge.co.il/
צפייה בהמלצות בוגרים בקישור הבא:
https://socialknowledge.co.il/graduate_recomment/